Zakynthos – najpiękniejsza grecka wyspa
Grecja Travels

9 sierpnia 2018

Ze wszystkich greckich wysp, na których byliśmy, tą, która wywarła na nas największe wrażenie, była Zakynthos. Krystaliczna i błękitna woda, długie, piaszczyste plaże oraz wodne żółwie Caretta caretta – to tylko niektóre atuty wyspy… a do tego dużo słońca i czego chcieć więcej.

Były to wakacje typu All inclusive. Zatrzymaliśmy się w Zante Maris Hotel w urokliwym miasteczku Tsilivi. Bezpośrednio przy hotelu była plaża wyróżniona błękitną flagą. Co jest bardzo popularne w przypadku greckich hoteli to płatne leżaki na plaży i tu też tak było. Jednakże hotel znalazł inne rozwiązanie – bezpłatne leżaki mieszczące się na trawniku pomiędzy plażą a samym hotelem. Kolejnym bardzo dużym plusem była kuchnia. Różnorodne potrawy, bardzo duży wybór, doskonała obsługa, moc kolorów. Z restauracji nie da się wyjść głodnym, a dodatkowe kilogramy są gwarancją po powrocie. Pomiędzy posiłkami napoje alkoholowe były wystawione w barach znajdujących się na terenie hotelu, od wyboru do koloru. Można było samemu robić sobie drinki, jakie tylko dusza zapragnie, pomocni byli też barmani. To był jeden z lepszych hoteli, w których byliśmy. Co istotne hotel ten nie posiada placów zabaw, ani innych atrakcji dla dzieci, więc jest idealną opcją dla par.

Pomiędzy plażowaniem mogliśmy korzystać z pięknego słońca spacerując uliczkami Tsilivi. To urocza i spokojna miejscowość, obfitująca w piękną roślinność, nie tak zatłoczona jak imprezowe Laganas, idealna baza wypadowa do zwiedzania wyspy. Chociaż dużo tu knajp, restauracji i barów, w których jest tłoczno, więc jest co robić. Żeby poznać uroki wyspy, trafić tam, gdzie nie kierują przewodniki wypożyczyliśmy auto. Jak się okazało za 40 euro dostaliśmy nowiutki samochód z klimatyzacją i wszystkimi udogodnieniami, co dało nam duży komfort wojaży po wyspie. Trafiliśmy w wiele pięknych miejsc, ale o tym w kolejnych wpisach. Teraz zapraszam na kilka zdjęć z hotelu, plaży i klimatycznego miasteczka.